پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226775
مرزهاي خوزستان آماده استقبال از زائران اربعين
تاریخ انتشار : 1395/08/02 16:05:18
نمایش : 1417
اهواز ـ نصب موکب هاي اربعين در مرزهاي خوزستان(شلمچه و چذابه) آغاز شده و خادمان به زودي با ارائه خدمات پذيرايي، اقامتي و بهداشتي و خدمات فرهنگي آماده پذيرايي از زائران کربلا مي‌شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بار ديگر خوزستان سفره مهرباني‌ را براي ايرانيان پهن کرد و مردم خونگرم اين استان پذيراي آنان شده‌اند. اين روزها همه شوق سفر دارند، سفر به سرزمين عشق، صفا، محبت، خون و ايثار.  با توجه به نزديکي به اربعين سيد و سالار شهيدان سفرهاي زيارتي به کربلاي معلي و نجف اشرف به روزهاي اوج خود نزديک مي شود و خانواده‌اي نيست که زائر به اين سرزمين مقدس نداشته باشد.

خوزستان سرزمين حماسه و ايثار اين روزها حال و هواي‌ حسيني‌اش ديدن دارد. خوزستان نمادي از ايران اسلامي شده است؛ مردم ولايت‌مدار ايران اسلامي از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه در اين استان حضور دارند.

هر ساله با نزديک شدن به مراسم اربعين حسيني بسياري از ايراني‌ها در لبيک به «هل من ناصر ينصرني» ديروز امام حسين(ع) از مرزهاي کشور به نجف اشرف و کربلاي معلي مشرف مي‌شوند.

در اين مسير موکب‌هايي استقرار دارد که با ارائه خدمات پذيرايي، اقامتي و بهداشتي، خدمات فرهنگي و حتي مواردي چون واکس زدن کفش ها و ماساژ، از زائران پديرايي مي‌کنند و بسياري از ايرانيان از اقصي نقاط کشور با حضور در مرزها پذيراي زوار حسيني مي شوند.

مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر که در اين ايام خود ميزبان زوار هستند نيز هر ساله در ايام محرم با برپايي موکب هايي در مسير عبور زائران کربلا تا اربعين حسيني از زائران سيدالشهدا با چاي و قهوه پذيرايي مي کنند، مسئولان نيز در اين ايام با تدارک برنامه هاي مشخص و منظم و همچنين برگزاري جلسات متوالي نسبت به ساماندهي مواکب در اين ايام اقدام مي کنند تا زائران در مسير رفت و برگشت از مرزها بدون هيچ مشکل و کمبودي به زيارت بپردازند.

مرزهاي خوزستان

پايانه مرزي شلمچه يکي از استراتژيک ترين پايانه هاي مرزي کشور است که در فاصله ١٣٠ کيلومتري مرکز استان قرار دارد و همه ساله در مراسم پياده روي اربعين حسيني خيل عظيمي از مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) از اين پايانه براي مشرف شدن به عتبات عاليات از اين پايانه مرزي عبور مي کنند.

تنگه چذابه يا چذابه نام منطقه‌اي در ۱۷ کيلومتري شمال غربي شهر بستان در استان خوزستان است. تنگه چذابه بين تپه‌هاي رملي و هورالهويزه و بر سر مسير مرزي فکه ـ بستان قرار دارد و در کنار مرز ايران و عراق واقع شده است. جاده‌اي در خاک ايران، چزابه را به فکه و جاده‌اي ديگر اين منطقه را به العماره در عراق مي‌پيوندد. دهانه اين تنگه نيز نزديک به يک‌ونيم کيلومتر است.

برپايي ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ موکب در مرز چذابه

معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت: ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ مورد نيز در چذابه را معدل گيري کرديم تا کسري هاي موجود را از استان هاي معين برطرف کنيم.

«محمدتقي چهارمحالي» در جلسه اربعين استان خوزستان با اعلام اين خبر اظهار کرد: در شهرستان اهواز ستاد اربعين فعال شده و براي اسکان زائران از ورودي استان از سمت شهرستان انديمشک، شيراز و چهارمحال و بختياري با اوقاف صحبت کرديم تا حسينيه را در اختيار قرار دهند.

وي افزود: مواکب بين راهي يکي از موارد عمده است که حتما نياز داريم و جانمايي آن را انجام داده ايم. دو همايش براي مواکب برگزار کرديم و تا شروع پخت و کار خدمات رساني باز هم جلسات برگزار مي کنيم.

معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان تصريح کرد: بحث طرح مهندسي مواکب را در چذابه به خوبي انجام داديم، تامين پتو، آب شرب، غذا و پذيرايي از زائران نيز از ديگر کارهاي اجرايي براي خدمات رساني به زائران حسيني است.

چهارمحالي ادامه داد: تفاهمنامه اي که در استان انجام مي شود پيشنهاد ستاد اربعين مرکزي است که آن را فقط بومي سازي کرديم.

وي گفت: ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ مورد نيز در چذابه را معدل گيري کرديم تا کسري هاي موجود را از استان هاي معين برطرف کنيم.

معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان عنوان کرد: ايجاد سامانه اطلاع رساني لازم به منظور شناسايي و ساماندهي زائران متخصص و داوطلب، ارائه خدمت به ساير زائران و همچنين تأمين چادر براي اسکان موقت از ديگر کارهاي ديگر است.

وي اضافه کرد: تعيين محل استراحت نيروهاي خدمات رسان، راه اندازي فروشگاه هاي تأمين مايحتاج زائران، هماهنگي در راستاي مشارکت ائمه جمعه استان، جلب مشارکت هاي دستگاه هاي دولتي و غيردولتي در اسکان و تغذيه و تدارک بيش از دو هزار تن آرد نيز از ديگر کارهاي انجام شده است.

چهارمحالي بيان کرد: گاز به صورت کپسولي را در سبد گاز به موکب ها ارائه مي دهيم. روزانه بين ۷۰۰ تا يک هزار قالب يخ را توزيع مي کنيم. همچنين اقلام خوراکي را نيز توزيع مي کنيم.

معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان در ادامه افزود: کليه فرآورده هاي شرکت پگاه را با سردخانه در مرزها مستقر مي کنيم. امسال با مواکب برنامه داريم که پذيرايي را در سه مرحله انجام دهند و اين کار تا دو صبح به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

وي گفت: با بهداشت مرتبا نشست برگزار مي کنيم و بايد بر بهداشت پخت و پزهاي صورت گرفته نظارت داشته باشيم.

بازديد از محل استقرار موکب ها در مرز چذابه

فرماندار انديکا گفت: تمامي امکانات شهرستان را براي خدمات رساني به زائران حسيني بسيج مي کنيم.

«منوچهر ورناصري» در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته براي خدمات رساني در مرز چذابه با مسجدسليمان هماهنگ بوديم و ورود مستقلي نداشتيم ولي امسال با توجه به تشکيل جلسه ستاد اربعين که ۱۳ شهرستان را به عنوان معين دشت آزادگان انتخاب کردند، ما نيز يکي از اين شهرستان هاي معين هستيم.

وي افزود: با توجه به انتخاب اين شهرستان بنابراين تمامي امکانات انديکا را براي خدمات رساني به نحو احسن در مرز چذابه بسيج مي کنيم.

فرماندار انديکا تصريح کرد: البته در کنار اينکه هر کاري از دستمان بربياد انجام مي دهيم بلکه تمام تلاش خود را به کار مي گيريم تا موکب اين شهرستان را به صورت مستقل در مرز تشکيل دهيم.

ورناصري بيان کرد: از محل استقرار موکب ها در مرز چذابه بازديد داشته و جلساتي را نيز با فرمانداري دشت آزادگان داشتيم.

وي يادآور شد: قطعا خدمات رساني به نحو مطلوب و درخور شأن شهرستان انديکا را به تمامي زائران ارائه مي دهيم.

فرماندار انديکا عنوان کرد: سعي بر اين است تا موکب هاي خود را در مرز چذابه به شکل سياه چادرهاي بختياري برپا کنيم.

ورناصري در پايان، با تأکيد بر لزوم مشارکتي بودن خدمات رساني ها به زائران حسيني گفت: قطعا در زمينه خدمات رساني به زائران تلاش مي شود تا مشارکت هاي مردمي را نيز جذب کنيم.

پايگاه سلامت دانشکده علوم پزشکي آبادان در مرز مستقر مي شود

رئيس ستاد اربعين دانشکده علوم پزشکي آبادان از استقرار پايگاه سلامت اين دانشکده به مناسبت اربعين حسيني از ۱۰ آبان ماه امسال در مرز شلمچه خبر داد.

«نوراله طاهري» در گفت وگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اين تصميم در سومين جلسه ستاد اربعين دانشکده علوم پزشکي آبادان اتخاذ شده است، اظهار کرد: پايگاه مذکور تا پنج روز پس از اربعين حسيني نيز همچنان در مرز شلمچه مستقر خواهد بود.

وي افزود: طبق هماهنگي هاي انجام شده از پانزدهم آبان ماه پزشک مربوطه در اين پايگاه حضور مي يابد.

رئيس ستاد اربعين دانشکده علوم پزشکي آبادان اضافه کرد: در روزهاي منتهي به اربعين حسيني، پزشکان متخصص نيز به صورت آماده به کار براي خدمات‌رساني فعال هستند.

طاهري با بيان اينکه مديران دانشکده علوم پزشکي آبادان به صورت روزانه در پايگاه سلامت اين دانشکده در ايام اربعين حضور دارند، تصريح کرد: پايگاه سلامت دانشکده علوم پزشکي آبادان در راستاي ارائه خدمات درماني و کنترل بيماري‌هاي واگير در روزهاي ياد شده، فعال است.

وي همچنين از برگزاري جلسه مشترک با دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و شبکه بهداشت و درماني که در بحث سلامت زائران اربعين حسيني دخيل هستند، در آينده نزديک خبر داد.

رئيس ستاد اربعين دانشکده علوم پزشکي آبادان با اشاره به اينکه واکسن آنفولانزا به آن دسته از کارمندان دانشکده علوم پزشکي آبادان که در روزهاي حضور زائران اربعين در مرز شلمچه حضور دارند، تزريق مي شود، گفت: فعالان عرصه سلامت در اين منطقه مرزي در روزهاي تردد زئران به منظور شناسايي راحت با پوشش مخصوص خدمات‌رساني مي‌کنند.

استان هاي فارس، تهران و هرمزگان معين خرمشهر شدند

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت: استانهاي فارس، تهران و هرمزگان به عنوان معين خرمشهر در ميزباني از زائران اربعين حسيني انتخاب شدند.

«حجت الاسلام سيد محمود موسوي» نيز بر مردمي بودن حرکت اربعين تاکيد کرد و افزود: حرکت اربعين يک حرکت مردمي است و اين کلمه مردمي بايد تکرار شود زيرا خيلي هاي هستند که قصد کمرنگ کردن خدمات مردم را دارند و طي يک حرکت حساب شده به دنبال اين هستند که اين حرکت ارزشمند مردم را به يک اقدام دولتي نسبت دهند.

وي در ادامه، ورود استان هاي فارس، تهران، هرمزگان به عنوان استان هاي معين خرمشهر در اربعين را يادآرو شد و بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي اين استان هاي برخوردار تاکيد کرد.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان تصريح کرد: بايد در زمينه تهيه اقلام و امکانات عمده همچون چادرهاي گروهي، خوابگاه، نمازخانه که در تامين آنها به کمک احتياج هست از ظرفيت استان هاي معين استفاده شود.

حجت الاسلام موسوي ادامه داد: شهرستان هاي معين نيز بايد تمام نيازمندي هاي مواکب خود را تامين کنند و اين نکته را به خاطر داشته باشند که کمک هاي مردمي جمع آوري شده در هر شهرستان مختص مواکب آن شهرستان است.

وي از ائمه جمعه و فرمانداران خواست تا  از طريق مساجد يا ساير راه هاي ارتباطي، مردم و خيرين را به شرکت در امر خير خدمت به زوار دعوت کنند و در ادامه متذکر شد: مواکب منتظر اختصاص سهميه نباشند.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان بيان کرد: با نهادهايي مختلفي در خصوص مشارکت صحبت شده تفاهنامه هاي خوبي نيز منعقد شده و اگر چيزي به دستمان برسد آن را در اختيار قرار مي دهيم چرا که اعتقادي به انبار داري نداريم اما با اين حال مواکب نبايد به اميد هدايا باشند.

حجت لاسلام موسوي از مشاهده برخي موارد اسراف در سال هاي گذشته در زمينه هاي مختلف اشاره کرد و از اتخاذ تدابيري پيشگيرانه براي تکرار نشدن اين موارد خبر داد.

وي عنوان کرد: امسال به دلايل مختلف از جمله جلوگيري از اسراف، آردي که به مواکب داده مي شود از نوع آرد يارانه اي خواهد بود و همچنين کپسول گاز اهدايي به موکب ها داده نمي شود بلکه شرکت گاز در محل مستقر شده تا وظيفه پر کردن کپسول هاي گاز را عهده دار شود.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان همچنين از رايزني با ميدان تره بار و گوشت براي عرضه مناسب اقلام غذايي و همچنين تفاهم با شرکت شير پگاه براي استقرار در مرز و عرضه محصولات لبني همچون شير و ماست به قيمت کارخانه و در مرز به مواکب خدمات رسان خبر داد.

حجت الاسلام موسوي در پايان، استفاده از ظرفيت ستاد بازسازي عتبات عاليات در زمينه هاي مختلف همچون پيگيري و هماهنگي امور اربعين را خواستار شد.

افتتاح بزرگترين سالن مسافري کشور در شلمچه

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: بزرگترين سالن مسافري کشور در سالن جديد مسافري پايانه مرزي شلمچه با حضور وزير راه و شهرسازي به بهره برداري مي رسد.

«مسعود مصدقي» اظهار کرد: اين سالن به عنوان بزرگترين سالن مسافري کشور شناخته مي شود که در سال ٩٤ کار ساخت آن شروع شده است.

وي اضافه کرد: براي ساخت سالن جديد پايانه مرزي شلمچه، ٢٨٢ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور براي اين پروژه هزينه شده است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان افزود: سالن جديد داراي تعداد مناسبي گيت جهت تسهيل عبور و مرور مسافر، محل اسکان ادارات مرتبط، غرفه هاي عرضه موادغذايي، نمازخانه و همچنين محوطه سازي سالن مسافري است.

مصدقي ادامه داد: اين سالن قراراست به دست آخوندي وزير راه و شهرسازي که پنجشنبه ششم آبان ماه امسال به خوزستان سفر خواهد کرد به بهره برداري برسد.

وي در پايان يادآور شد: پيش بيني شده که روزانه ٥٠ هزار نفر از اين سالن مسافري به کشور عراق تردد کنند.

موضوع لغو ويزاي اربعين براي امسال عملياتي نمي شود

مديرکل حج و زيارت خوزستان گفت: اکنون بحث صدور ويزاي جعلي را داريم که به وفور اتفاق مي افتاد و به همين دليل اين زائران از مرز ديپورت مي شوند.

«ناصر حويزاوي» اظهار کرد: تمام تجيهزات را بيش از ۱۰۰ ميليون خريداري و تحويل داده ايم. الآن بحث صدور ويزاي جعلي داريم که به وفور اتفاق مي افتاد و به همين دليل زائران از مرز ديپورت مي شوند.

وي اضافه کرد: ۷۰۰ شرکت خدمات پستي، ۶۰ دفتر حج و زيارت و ۲۰ دفتر منطقه آزاد براي ارائه ويزا توجيه شده اند.

مديرکل حج و زيارت خوزستان تصريح کرد: سامانه سماء تا ۲۰۰ ميليون تومان بحث بيمه زئران حسيني را پشتيباني مي کند و از مردم تقاضا داريم تا براي سفر به کربلا و دريافت ويزا از اين طريق اقدام کنند.

حويزاوي عنوان کرد: بحث صدور ويزا موضوع مهمي است که بايد تکرار کنيم زائران به موقع ويزا تهيه کنند. حج و زيارت در استان با هماهنگي پست، پس از ثبت نام زائران در سامانه مربوطه، ويزا را درب منزل تحويل مي دهند.

وي بيان کرد: در خصوص بحث بيمه تاکيد مي کنيم از خدمات بيمه آن استفاده شود.

مديرکل حج و زيارت خوزستان در پايان گفت: موضوع لغو رواديد(ويزا) اربعين هرگز براي امسال عملياتي نخواهد شد و به طور حتم کنترلهاي خروجي و ورودي در مرزهاي عراق نسبت به سال هاي گذشته افزايش خواهد يافت.

براي بازگشت زائران از عراق بايد از ظرفيت ريلي استفاده کرد

معاون امور عمراني استاندار خوزستان گفت: سال گذشته يکي از گلوگاه هاي جدي معضلات ما پارکينگ بود که با تمهيدات انديشيده شده امسال زائران با چنين مشکلي برخورد نخواهند کرد.

«احمد سياحي» نيز در جلسه ستاد اربعين استان خوزستان اظهار کرد: ورود زائران ايراني بيشتر از خروج آنها است يعني بايد يک امکانات جدي و اساسي براي برگشت زائران فراهم کنيم. سال گذشته ۳۳۱ هزار هموطن از مرزها خارج و ۳۵۸ هزار نفر وارد شدند که اين تناسب در مورد اتباع خارجي ۴۰ هزار به ۱۷ هزار است.

وي افزود: آمار تردد ريلي نيز ظرفيت خرمشهر به شلمچه ۷۰ هزار نفر و خرمشهر به سمت تهران نيز ۱۰۰ هزار نفر بود.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان تصريح کرد: در بحث تردد دريايي نيز سال گذشته ظرفيتي از طريق سپاه و بخش خصوصي ايجاد شد و شرايط کشتي ها نيز خوب بود.

سياحي ادامه داد: در شلمچه آمار مواکب امسال به ۲۱۵ مورد افزايش پيدا مي کند. اکثر مواکب به صورت خودجوش و مردم به خاطر اعتقادي و دلي بودن آن کار مي کنند. همچنين امسال تلاش مي شود تا در زمينه سرويس هاي بهداشتي ۲۰۰ مورد جديد داشته باشيم.

وي گفت: در زمينه پارکينگ ها مشکل داشتيم و سال گذشته يکي از گلوگاه هاي جدي معضلات ما پارکينگ بود. سال گذشته قريب به ۲۵ هکتار پارکينگ در مسيرهاي مختلف داشتيم که امسال ۵۰ هکتار ديگر را اضافه مي کنيم. همچنين يک سري پارکينگ هاي محلي در سطح شهر خرمشهر نيز پيش بيني شده است.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان عنوان کرد: از ميان زائران وارد شده از مرزهاي خوزستان ۳۰ درصد زائران خوزستاني، ۲۰ درصد اصفهان، فارس ۱۵ درصد، هرمزگان و بوشهر نيز هر کدام ۱۰ درصد هستند که با در نظر گرفتن اين آمار بايد برنامه ريزي هاي لازم را براي اختصاص وسايل حمل و نقل عمومي انجام داد.

سياحي در ارتباط با کارهاي مختلف انجام شده در مرز شلمچه گفت: امسال ظرفيت خوب ترمينال مسافربري هفت هزار و ۵۰۰ مترمربعي و همچنين نقشه جامع مواکب و ۱۶۰ چشمه سرويس بهداشتي را داريم. راه اندازي فاز يک ايستگاه پمپاژ، تأمين روشنايي مسير شلمچه، لکه گيري و آسفالت مسير پل نو تا مرز شلمچه نيز انجام شده است.

وي اضافه کرد: عمليات اجرايي پارکينگ ۵۰ هکتاري با اعتبارات استان آغاز اما روشنايي آن انجام نشده است. وزارت نيرو مبلغي را براي روشنايي پارکينگ ۵۰ هکتاري اختصاص داده و بين ۱۵ تا ۲۰ روز آينده بايد کار آن را به اتمام رسيد.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان ادامه داد: ساماندهي پارکينگ ميدان مقاومت و استقرار اورژانس هوايي از ديگر فعاليت هايي است که مدنظر قرار دارد. وضعيت مخابراتي و شبکه فيبر نوري خيلي لازم است.

وي با انتقاد از عدم حضور مديرکل راه و شهرسازي و همچنين مصدقي که معاونان خود را به جلسه فرستاده بودند، گفت: وزارت راه و شهرسازي قول داد تا براي جاده قديم اهواز به سمت خرمشهر يک سري اقدامات انجام دهند.

سياحي عنوان کرد: عمليات اجرايي، زيرسازي و آسفالت پارکينگ هم به خوبي در حال انجام است. همه امکانات ماشين آلات راهسازي توسط راه و شهرسازي خوزستان براي خدمات رساني به زائران بسيج شده و اعتقادم اين است که خدمات رساني به کل کشور برمي گردد و مشارکت ساير استان هنوز در اين زمينه درصد خيلي پاييني است.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان تصريح کرد: ظرفيتي از استان کم شده در صورتي که مي توان از آن براي توسعه ساير نقاط استان استفاده کرد، بنابراين در اين حرکت ملي تمامي استان ها بايد همکاري لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه سيستم کامپيوتري مرز شلمچه خيلي مجهز نيست و بايد سريعتر پيگيري شود، افزود: براي بازگشت زائران از عراق بايد از ظرفيت ريلي استفاده کرد.

سياحي با اشاره به نياز داشتن به ۵۰ کانکس در مرز شلمچه عنوان کرد: استان هاي فارس، هرمزگان و بوشهر به عنوان معين در زمينه هاي مختلف همکاري هايي بايد داشته باشند.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان در پايان خبر داد: نرخ پارکينگ مانند سال گذشته هر شبانه روز پنج هزار تومان تعيين شده است.

هيچ کمبودي در سوخت رساني نداريم

مديرعامل شرکت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه آبادان از آمادگي ۱۰۰درصدي واحد متبوعه خود جهت سوخت رساني در ايام اربعين خبر داد.

«علي حکمت» در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاري نشستي با جايگاه داران اظهار کرد: در اين نشست در خصوص نحوه سوخت رساني در ايام اربعين توضيحات لازم ارائه شد.

وي با بيان اينکه تمامي امکانات مورد نياز براي سوخت رساني در ايام اربعين مهيا است، افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده دو دستگاه سيار سوخت رسان در مسير و محل شلمچه جهت سوخت رساني در ايام اربعين مستقر مي شوند.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه آبادان اضافه کرد: همچنين به منظور رفاه حال زائران، جايگاه ورودي خرمشهر مجهز به دستگاه سوخت سي. ان. جي شد.

حکمت تصريح کرد: در زمان حاضر تيمي متشکل از واحد عمليات، فني و ايمني با همراهي بخش خصوصي(جايگاه داران) آماده ارائه خدمات بيشتر در مواقع نياز هستند.

وي بار ديگر ضمن اعلام آمادگي کامل واحد متبوعه خود در ارائه خدمات سوخت رساني به خودروهاي حامل زائران اربعين گفت: مشکلي در تامين و توزيع سوخت مورد نياز به هر ميزان، مشکلي نداريم.

به گزارش مهر، سرزمينمان خوزستان اين روزها بيش از پيش بوي يادگاران هشت سال دفاع مقدس را مي دهد و بوي زيارت امام حسين(ع) از وجب به وجب خاک مرزهاي آن به استشمام مي‌رسد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html